Wednesday, February 10, 2010

Sorry.

Ingen uppdatering pa lange har..

Kom fram till Dublin i fredags, men ungefar 4 timmar innan mitt plan skulle ga sa fros min dator och jag var tvungen att akut stanga av den och sen vagrade den satta pa sig for att den hittade inte min harddisk.. SJUKT! Sa jag fick aka hit utan dator... vilket inte var det basta... eftersom jag inte hade hittat lagenhet eller nanting osv. Tur for iPhone och 3 sager jag bara... fast dyrt med internet pa den! Direkt nar jag landade satte jag mig i en taxi till mitt hotell, Morrisons pa Quay i Dublin.. Gick upp med vaskorna.. kutade ut till PC World och blev tillsagd att den enda Mac Support affaren lag i D15, Blanchardstown. Vilket ligger ungefar 1 mil utanfor och bussarna har ar inte sa organiserade sa jag tog en taxi dit.. gick pa 100 EUR fram och tillbaks.. helt sjukt! Dom har fortfarande inte ringt mig.. angaende nar jag kan hamta den... Lanar Eoins data just nu.. THANK YOU, I was dying! :P

Hade fortfarande pa Sondag inte hittat en lagenhet sa jag fick sova hos Bex, som ar Ewes Simple Plan kompis eller mygga whatever.. Kollade dock pa ett fint hus pa Sondagen dar och dom horde av sig pa kvallen och sa att jag garna fick flytta in pa Mandag... SUPER!

Jag akte ju sjalv till Dublin och bodde pa hotell sa det var ratt ensamt utan dator eller nan som helst kontakt med nagon.. Men jag kollade pa TV, SMSade, bestallde Tikka Masala dar ris inte ingick... Fick bestalla room service... hur skumt kollade inte hotell servitoren pa mig nar han serverade mig en Cola och en tallrik med ris??? Diet eller liksom..

Har iallafall gatt runt som en galning och kollat pa flera lagenheter... Manga har varit ratt Dublin standard och sen traffa jag nan stel typ som inte fattade nanting.. men sen hitta jag nagra asskona manniskor under sondagen nere i South Circular sa det var PERFA!

Borjade mitt jobb pa IBM i Mandags.. Fick bara allman information osv. Trevliga arbetskamrater iallafall.. Skummaste ar ju Karl, killen fran Saffle dar jag ar ifran jobbar i samma team.. tyckte jag kande igen honom fran nanstans! Stamkund pa Bogart mellan 2003-2006! :)

Dagarna framover ska jag spendera min tid att lyssna pa samtal... ratt rastlost men men.. imorgon ar det sovmorgon.. ska till stan vid 9.00 och fixa PPS nummer.. Irlandskt personnummer.

Gar upp 4.20AM pa morgonen och gar till bussen 5.00 och bussen gar 6.00 fran Hawkins Str. Tar mig ungefar 40 min att ga dit... ska eventuellt fa lana Eoins cykel pa mornarna sa det gar fortare.. :)

Skummaste idag var en gubbe vid busshallplatsen pa O Connell.. Nan ung skolkille fragade honom om alla vantade pa buss 19A och den har 70+ gubben som sag sa snall o rar ut sa "Yes we for sure are thats what this line is for are you really that stupid you fucking brat?????" Och sen vander han sig om till mig och en aldre dam och bara "Excuse me for my language ladies" med varldens raraste leende... Irlandare brightens up my day everytime... haha..

"Can the person who just burped please step out of the bus and clean the air on the way out?"

Thats it for now... LATER

No comments: